Quina interface de so és la millor per a mi?

Després de donar-vos alguns consells sobre quins altaveus comprar, avui us porto un llistat d’aspectes a tenir en compte a l’hora de comprar una interface d’àudio.


Per a què la vols?

En funció de quines siguin les teves necessitats serà convenient que et fixis en una cosa o en una altra.

Toques un instrument i necessites gravar-te? Tens un grup i t’agradaria poder gravar els teus assajos? Produeixes música electrònica i gravaràs esporàdicament? Tens molt hardware que necessites entrar a l’ordinador?

La resolució de totes aquestes preguntes és el primer punt per a començar a definir les característiques de la nostra interface d’àudio.


Acotant les característiques

Si no graves o ho faràs eventualment, una interface de 2In/2Out et servirà perfectament. Si tens por a quedar-te curt en algun moment, pots escollir alguna 4In/4Out.

Si graves molt, hauràs de plantejar-te més preguntes per acabar de definir les característiques que ha de tenir la teva interface.


Tens molt hardware?

Si tens un estudi amb molt hardware, potser necessites moltes entrades de línia per a sintes, samplers o el que tinguis. Si, a més, tens compressors, equalitzadors o algun altre tipus de processador, necessitaràs forces entrades i sortides de línia. En funció del nostre arsenal escollirem xIn/xOut.


Quants micròfons necessito gravar simultàniament?

Com ja sabeu, els micròfons necessiten pre-amplificació. Així que, si vols gravar al teu grup, necessitaràs molts previs de micro i entrades de línia. Pensa que només per la bateria necessites un exèrcit de micròfons de diferents tipus.

Necessito entrades digitals amb la finalitat de connectar un rack de previs i augmentar la quantitat de micròfons que podré gravar a la vegada? 

La resposta a aquesta pregunta ens aclarirà, encara més, la quantitat d’entrades que necessitem i com han de ser. 

Hi ha moltes interfaces de so en les que pots veure 18In/18Out però només disposen de 8 previs i 8 sortides de línia. La resta d’entrades i sortides són digitals, és a dir, per protocol multicanal ADAT podem entrar i sortir fins a 8 entrades més (el número d’entrades variarà en funció de la freqüència de mostreig que utilitzem al gravar) del número d’entrades físiques (analògiques) de la nostra interface.

Això serà útil per a poder afegir 8 previs més a les nostres entrades físiques i, així, poder gravar fins a 16 micròfons a la vegada, per exemple.

Si només gravaràs vocalistes, potser et mereix la pena invertir en un bon previ de vàlvules o en un Channel Strip d’alta gamma, en comptes d’utilitzar el previ de la targeta.

Ja sabem què hem de tenir en compte a l’hora d’escollir la quantitat d’entrades i sortides. Ara bé l’últim punt.

Parlem de la qualitat

Una interface de so és un dispositiu que converteix la senyal elèctrica en digital per a poder treballar-la en el nostre DAW.

Durant aquest procés, intervenen diferents elements físic (de la interface) que influeixen en la qualitat de la conversió analògic/digital (A/D). La qualitat d’aquests elements, el previ d’entrada i els conversos determinen moltes vegades el preu de la interface.

A vegades hi ha confusió al creure que la qualitat de la interface influeix a l’exportar. Això no és així. A l’exportar passem de digital a digital i això ho fa el DAW (Logic, Ableton o el que sigui).

Sí que influeix en com escoltem la música que surt en els nostres altaveus, ja que hi ha una conversió de digital (DAW) a analògic (altaveus). Tot i que, sincerament, de la mateixa manera que us comentava en l’anterior post sobre els altaveus, si estem en una habitació sense un bon tractament acústic, no notarem pràcticament res.

Resumint

 
  • A l’hora d’escollir el número d’entrades, ens fixerem en l’ús que li donarem.
  • A l’hora d’escollir un model amb un preu més o menys econòmic, ens fixarem en la qualitat dels seus components, sempre tenint en compte l’ús que en farem també.
  • Si només produïm música electrònica i no gravem res o només gravem esporàdicament una veu o un instrument, no cal gastar-nos molts diners en una interface d’alta gamma.
  • Si graveu habitualment, val la pena invertir en una bona interface.

Algunes recomanacions 

Aquesta vegada us anomenaré marques més que models concrets, ja que depenent del que necessiteu, escollireu un model o un altre.

Alta gamma

Universal Audio Apollo, RME, Motu, Apogee

Gamma mitja

Tc Electronic, alguns models de Motu, Focusrite (té models molt econòmics i molt bons previs), Presonus, Audient.

Un última cosa, Apple està retirant les connexions Firewire dels seus ordinadors, així que potser és més convenient escollir USB o Thunderbolt.

Espero que us hagi aclarit els vostres dubtes a l’hora d’escollir una interface.