CAS D’ÈXIT: COM ORGANITZAR UN ESDEVENIMENT MUSICAL

Tots sabem que la indústria musical no està passant un bon moment i la organització d’esdeveniments musicals no és una excepció dins del sector. No us volem deprimir davant de tal situació, perquè segurament ja haureu llegit molt informes que relaten aquesta realitat.

El que volem avui és presentar-vos un cas d’èxit dins de l’organització d’esdeveniments i donar-vos alguns consells sobre com aconseguir tals resultats.

Per anar escalfant motors, us deixem amb l’aftermovie de l’últim esdeveniment de la promotora sobre la que us volem parlar.

 

Sabeu de qui estem parlant? Pels que encara no conegueu els responsables que estan darrera de tal producció hauríeu de fer un cop d’ull a Midnight Festival, la promotora del nostre professor Luka Caro.

Des de 2009 Midnight ha contribuït en el desenvolupament de la indústria musical del país en molts sentits: com a promotora amb els seus diferents festivals, com a segell amb el seu Midnight Records i com agència de management, reclutant a Juicy M (exclusiva a Espanya), Luka Caro, Ruben Rider i Madness Gangsters.

Dins de la seva tasca com a promotora, ha organitzat esdeveniments per tot el país omplint recintes amb una capacitat de 10.000 persones.



¿Com ho han aconseguit?
Segurament pensareu que darrera de tot això hi ha una gran empresa, amb un gran pressupost, molts recursos i capital humà. Doncs no! Darrera de tot això hi ha un gran equip de professionals, cada un especialista en el seu àmbit, que treballen sense parar desenvolupant propostes de valor.

I fem èmfasis en el tema de la proposta de valor perquè aquest és un dels motius del seu èxit (us ho expliquem més avall).

Anem per parts i comencem pel primer punt a tenir en compte per a tenir èxit:

1. Analitza el teu públic

Segurament, al llegir la paraula “analitza”, t’ha envaït una estranya sensació de mandra. Doncs te l’has de treure de sobre per posar-te a treballar en això.

El primordial, abans de posar-te a decidir quin tipus d’esdeveniment organitzaràs, és analitzar la situació en la que treballaràs i el públic al que es dirigeix la teva proposta. Només amb aquest anàlisi previ seràs capaç d’aconseguir l’èxit. Fes-te aquesta pregunta:

A quin públic em dirigeixo? 

I no val en només dir a joves! Has de fer un anàlisi molt més profund sobre l’edat, sexe, poder adquisitiu, interessos, gustos, per on es mouen, quins canals de comunicació utilitzen, etc. Com més coneguis el teu públic, més focalitzaràs la teva estratègia per aconseguit l’èxit.

Midnight coneix a la perfecció la seva comunitat i, a partir d’aquest punt, és capaç de desenvolupar esdeveniments únicament pensats per a ells.

2. Crea una proposta de valor

Tal i com us hem comentat abans, aquest és un punt molt important a tenir en compte. Ja no es tracta simplement de muntar un concert (sigui quin sigui l’estil musical), hi ha saturació d’esdeveniments musicals.

Del que es tracta és d’oferir una proposta de valor. Perquè el teu públic ha de venir a la teva festa? Què li estàs oferint? 

Midnight és especialista en la resolució d’aquesta pregunta: cada temporada prepara una nova proposat de valor en la que ofereixen al seu públic una nova experiència.

La línia principal s’ha de centrar en els artistes, que han d’anar acord amb els gustos musicals del teu públic (extrets prèviament de l’anàlisi inicial), però has d’apostar per alguna cosa més. Ens referim a crear una experiència.

Les experiències i les emocions son les que perduren a la ment i has d’aconseguir transmetre-les al teu públic.


En el seu esdeveniment per celebrar el passat Halloween, Midnight va apostar per artistes que estan en la línia musical que agrada a la seva comunitat. Però no es van quedar aquí: aprofitant que era Halloween, van treballar una producció molt potent que tenia com a objectiu crear una experiència a tots els assistents.

La seva cabina es va transformar en una autèntica casa dels horrors. Podeu valorar el resultat vosaltres mateixos en aquesta foto.


Tot el recinte es va convertir en una escena terrorífica, que volia transportar al seu públic a una nit difícil d’oblidar. Un equip d’animació, caracteritzat per a l’ocasió, tenia l’objectiu de transmetre el mateix missatge. A la mateixa sala, van construir un túnel del terror de 15 metres, en el que no van faltar cap dels personatges de les pel·lícules de por de referència, com la nena de l’exorcista o bojos amb moto serres.

El públic podia plasmar la seva presència a l’esdeveniment fent-se una foto en un fotocol amb tots els personatges creats (contingut que van utilitzar a posteriori per fidelitzar – punt 5-).

Efectes especials i una impressionant il·luminació van culminar la posada en escena de la nit.

Tot el que van crear aquella nit ha tingut repercussió a posteriori. La realització va calar tant en els assistents, que ells mateixos van ser qui en van fer difusió amb fotografies i vídeos a través de les xarxes, aconseguint així viralitzar el missatge i l’experiència creada.

Aquest és el resultat que s’aconsegueix quan desenvolupes una acció acord amb el teu públic objectiu.

3. Comunica bé per arribar al teu públic

A vegades pensem en idees, però se’ns fa difícil explicar-les. Si et passa això, el procés de comunicació es trenca i el teu missatge no arriba al públic.

L’important és sintetitzar les teves idees i plasmar-les en el teu procés de comunicació: allò bo, si breu, dues vegades bo.

Utilitzant poques paraules hauries de ser capaç de comunicar al teu públic què veurà a l’esdeveniment, quina experiència podrà viure, on i quan serà.

Midnight combina els seus missatges concisos en imatges molt visuals que transmeten, a més, la seva proposta de valor.



4. Utilitza canals de comunicació adequats

Com seleccionar els canals de comunicació adequats? Això ho pots extreure fàcilment del teu anàlisi inicial.

Tingues en compte que no és el mateix fer un esdeveniments per a joves de 18 anys, que un esdeveniment per a gent de 30 anys. Són perfils diferents, que es mouen en entorns diferents. Sí que coincideixen en alguns canals, com poden ser les xarxes socials, però també has de tenir en compte que les xarxes socials estan saturades d’esdeveniments musicals que es promocionen. Dona-li una volta i pensa quina és la millor manera d’arribar al teu públic.

Midnight porta temps treballant en aquest sentit i combina la comunicació online amb la comunicació offline, amb accions en llocs en els que el seu públic es mou.

5. Fidelitza

Si et vols dedicar en el món de la organització d’esdeveniments, no pots limitar-te a preparar-lo i realitzar-lo. Una vegada hagi passat, cal que mimis i cuidis al teu públic per tal de que no t’oblidi. Crea una relació estable amb la teva comunitat, perquè tornin a la teva festa.

  • Comparteix el contingut amb ells una vegada finalitzat l’esdeveniment.
  • Fes recordatoris periòdicament
  • Pregunta què els ha semblat l’esdeveniment: això t’ajudarà a rectificar i millora.
  • Agraeix: i això no és sé hipòcrita, no oblidis que sense la teva comunitat el teu esdeveniment no tindrà èxit.
6. Sigues innovador

Les “fórmules” no funcionen tota la vida. Has de reinventar-te al llarg del temps, innovant en el teu producte.

Midnight acaba d’anunciar la pròxima festa de la nova temporada. Es tracta de RAVEWORLD, una proposta que aproparà el format dels grans festivals a les diferents ciutats de tot el país.

La primera l’organitzaran a Girona, el pròxim 13 de desembre: una oportunitat excepcional per descobrir de primera mà, un cas d’èxit en la organització de festivals.

×